Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
237

Over ons

Gezond van lijf en leden moet je niet wachten met het maken van reizen die je "later" misschien niet meer kan maken, Vandaar de oldies op pad, dit keer volgen we de zijderoute.

Over onze reis

Het idee de zijderoute te volgen vond zijn oorsprong in de wens onze dochter in Australie te gaan bezoeken waarbij we bij voorkeur niet willen vliegen. Door de klimaatzones en de seizoenen blijkt vrijwel ondoenlijk dat in één reis te stoppen. Als het hier te warm is, is het daar net te koud of juist te nat. Daarom bleef deze reis over, beginnend in Istanbul en dan de zijderoute volgend. Syria (bv de oude stad Aleppo) is niet langer rmogelijk en ook de route via Pakistan kan je beter overslaan.

In deze blog blijft dus de reis Istanbul - Xian over, circa 7000 kilometer. Deze keer wel vrijwel geheel vooraf geprogrammeerd. In tegenstelling tot de Incatrail (in 2007) was het niet mogelijk zelf ter plaatse je onderdak te gaan zoeken, dat is al voor ons geregeld.

We kozen 3 specialisten op hun terrein die ons op deze reis hielpen met hun kennis:

We hopen de lezer wekelijks een update te bieden van onze ervaringen.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: