IstanbuI, Turkije, een prima begin van onze reis

1 april 2014 - Istanbul, Turkije

Na drie dagen verlaten we Istanbul en door alle aanpassingen in het reisplan ook Turkije. We hebben hier een prima tijd gehad. Blauwe hemel, een paar indrukwekkende moskeeën bezocht, zelfs in de nieuwe moskee het middaggebed als toerist mogen zien, een hele gewone maandagmiddag, 16.30 uur en zeg 1500 gelovige mannen en denk ik, uiteraard apart zittend, 100 vrouwen. Hannie kon ervaring opdoen want ook zij moest gesluierd. Verder de Galata brug gezien waar het boek van Geert Mak zich afspeelt. Belangrijk voor deze reis de grote BAZAAR bezocht, begin- EN eindpunt van de zijderoute, dit zet wel een norm zeg, prachtig. Nog enkele observaties over Istanbul: tweederde van alle vrouwen gesluierd, opvallend druk, wat een mensen.

Iran is onze volgende halte, vannacht, 0430 landen we in TABRIZ.

1. Elle Oostergetel:
    1 april 2014
    Fijn, jullie eerste berichtje te ontvangen en dat alles goed en mooi is verlopen!
    Goede reis voor de volgende halte!
    Wij zitten hier ook nog onder een blauwe hemel , ongelooflijk.
  2. Greet hollem:
    1 april 2014
    Ben nu al jaloers.wat een goed begin.nog heel veel plezier.gr.greet.
  3. Leetjo:
    1 april 2014
    Hihi, wat een geweldige selfi, jullie worden nog hip!! Have fun verders en genietse!
  4. Geertevers:
    Bedankt voor jullie reisverhaal
    Han ik zou die doek maar om houden
    hij flatteert je enorm.
    Ik wens jullie een voorspoedige reis.
    Met liefs, Geert
  5. Ilse:
    1 april 2014
    De Grote BAZAAR is echt indrukwekkend om jullie reis mee te beginnen.
    Herinner het mij van 1989. Maar de sluiers waren toen wel in de minderheid.
    Staat je trouwens goed. Groetjes Ilse
  6. Paula:
    2 april 2014
    Na mijn late dienst, voor het slapen gaan een verhaaltje + een Portje mét mooie foto's. Daar knapt een mens van op...veel plezier en GENIET \0/
  7. Jacqueline Balhan:
    2 april 2014
    Prachtige foto's, de BAZAAR is inderdaad indrukwekkend.Fijn, dat jullie het zo naar jullie zin hadden in Istanbul. Hoe komt het, dat jullie je reisplannen moesten aanpassen en niet in Turkije kunnen blijven? Problemen met veiligheid? Liefs Jacqueline
  8. Ellen:
    2 april 2014
    goed begin zeg!!!! mooi hoor!! hou die theedoek maar om je hoofd inderdaad zoals tante geerte al zei, t staat je goed mam, van kappetje uit peru nu over naar theedoeken, hehehehehehehe, afwisseling! die midden-oostenaars zijn denk best jaloers op jou papa met je mooie blonde vrouw.....meteen status voor jou pap, een goed begin, nu nog een zwaard op zak en sigaren rokend en jullie gaan lekker zo... hehhehe (ohhh zie t helemaal voor me....goed begin voor een avonturen boek, hehehehe) geniet ze!!!!
  9. Neeltje:
    2 april 2014
    Wat goed om te zien dat het is gelukt om de foto's te plaatsen. Wat staat de hoofddoek je goed. Het is steeds zo dat je alles anders gaat dan dat je verwacht en plan het was. Het gebeurde al tijdens de voorbereidingen. Geniet van alles wat de volgende dagen jullie gaat brengen.
    groetjes Neeltje